dag tre. min familj

Familjen Hellner består av pappa Ingemar, 62 år och jobbar som maskiningenjör. min pappa är den klokaste jag vet och det säger jag inte bara för att han är min pappa, utan han är faktiskt rätt klok. pappa ingemar älskar att bygga/laga saker och hans sätt att visa att han älskar sina döttrar är att fixa saker åt oss. typ trasiga saker, hyllor som ska sättas upp, möbler som ska snickras, skjuts om vi ska någonstans. han är helt enkelt en riktig fixar pappa, och den bästa man kan ha också. det märks tydligt vem utav mina föräldrar jag är mest lik. pappa och jag har samma hårfärg, samma kroppsbyggnad, samma lockar, samma humör, samma tankesätt. eh samma allt typ? jag är min pappa i kvinnlig modell, typ haha.
mamma Rosemarie, 57 år och jobbar som barnmorska på kvinnokliniken. min mamma är liten som en pygmé och är exakt som formans mamma i That´s 70s show. både till utseendet och till sättet. (bortsett alkoholismen kanske). min mamma är väldigt ödmjuk och jag kan stolt säga att jag kan prata med allt om henne. när jag var tio år insjuknade hon i bröstcancer vilket gjorde at jag fick växa upp lite i förtid och det har fått mig att inse hur mycket jag värderar att faktiskt ha en mamma. en frisk mamma. det sköna med henne är att vi kan ha värsta fajten och fem minuter senare är det som om det aldrig hänt. mamma och jag älskar att åka bil, och dom bästa stunderna har vi nästan när hon skjutsar mig någonstans. det låter stört men det är en stund mellan bara henne och mig där ingen kan tjuvlyssna, jätte skönt
syster Sandra, 25 år. sandra är min äldsta syster, hon är totala motsatsen till mig utseende mässigt. liten, blond och mer lik mamma på det sättet. sandra och jag har haft våra duster, bråken vi hade i tonåren var inte att leka med och periodvis kunde vi inte ens prata med varandra. men nu när vi är äldre kommer vi hur bra överrens som helst. sandra har valt ett rätt annorlunda val för någon i hennes ålder. hon är vegetarian, buddhist och pluggar till akupunktör. jag är så jäkla stolt över henne, hon har rest, jobbat, pluggar.går sin egen väg helt enkelt och det är modigt! hon är väldigt rar och generös. har sina principer och håller fast vid dom, hon är cool helt enkelt!
syster Annamaria, 22 år är min mellersta syster. hon och jag är mest lika, när vi var yngre var det många som tog fel på oss. Annamaria var den enda jag lyssnade på när jag var liten, man kan säga att hon "uppfostrade" mig. när ingen annan fick på mig klänning var det hon som lyckades. när jag inte ville borsta tänderna var det hon som hjälpte mig. när jag inte kunde sova var det hon som nattade mig osv osv. Annamaria är väldigt självständig och händig. hon är lika klädtokig som jag, fast när jag shoppar nytt shoppar hon second hand. hon är väldigt estetisk och händig - målar, pysslar and so on. Annamaria är väldigt omtänksam och bra på det sättet att hon får en alltid att känna sig omhändertagen. mina systrar är även mina bästa vänner. utan dom skulle jag inte vara den jag är idag, dom är bäst helt enkelt!
Det här är ju min "riktiga" familj. men sen har jag mitt tjejgäng som är lika mycket min familj som mina vänner - men mer om dom får ni vänta lite på ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0