det

vissa dagar är det det ända jag kan tänka på. jag kan ägna timmar åt att fundera, jämföra, analysera, titta, känna, klämma, spegla. en millimeter för mycket och min dag är förstörd. en millimeter för lite och min dag är gjord. vissa dagar vill jag bara skala av mig allting. vissa dagar svävar jag på moln. vissa dagar är jag så trött på det att jag vill spy. vissa dagar är det starkaste än starkast. vissa dagar vill jag bara dra täcker över huvudet och gömma mig. vissa dagar vill jag dansa natten lång. vissa dagar är jag stark. vissa dagar är jag svag. hursom, det har övertaget. styr mig med järnhand, bestämmer mitt humör, klädsel, attityd. ibland för en stund kan jag få vila, men bara för en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0