pigment

det där med pigment alltså, jag är född med rött hår.  När man är rödhårig innebär det att man får stå ut med en del saker, förutom alla lustiga kommentarer som "Det brinner i korridoren! nej det  var bara kerstin." eller alla roliga smeknamn som rödtott, readhaed etc etc. utöver det betyder det noll pigment och tusen fräknar. ovanpå en antingen kritvit hy eller aningen laxrosa beroende på årstid. Inte det att jag inte tycker om min hårfärg,  jag hade aldrig klagat om mina gener kunde gett mig lite mer pigment (= chans till färg) vilket det inte gjort. Så alltså får jag ta saken i egna händer och låta pigmenten komma till mig. Jag har förutom att ha knaprat soltabletter hur länge som helst, dränkt mig i doves brun utan sol, ( vilket har resulterat i en aning mystiskt odör runt omkring mig) missbrukat morötter och odlat ännu mer fräknar i solarium. Det hela har funkat till en viss del men nu vill jag ha snabba resultat för min dansuppvisning. så idag har jag bokat tid för soltanning.
Ja det pirrar lite, och ja jag är rädd för att se ut som jag har blivit doppad i en färgburk osv. men tanken på att vara brun lockar desto mer!

Oj, jag inser att jag kanske låter lite som en ytlig psykopat här nu, desperat efter min brunhet. Det här med studenten sätter griller i huvudet på mig..

I övrigt när jag inte ska på soltanning och gör massa andra desperata försök att bli brun brukar låtsas och jämföra mig med nicole kidman, för ärligt talat - har inte hon typ den snyggaste vita färgen ever? 


Kommentarer
Postat av: anna

Livsglad är ett jättebra ord ju! Det innebär så mycket.



Behöver jag förklara hur avundsjuk jag är på att du är rödhårig? OCH att du ska på soltanning? Själv är jag råttfärgad/slingad och kritvit. Inget rätt någonstanns! Hoppas det blir bra ijallefall :) Kram!

2009-05-14 @ 13:22:56
URL: http://annamarian.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0