regler

det här med regler. jag avskyr regler- i alla dess former. om någon säger åt mig att jag inte får göra något, vill jag göra precis tvärtom. det har alltid varit så - mer eller mindre undermedvetet har jag känt en stark längtan efter att få göra som jag vill och inte som någon annan säger åt mig. När jag var liten och pappa sa att jag inte fick gå till grannarna var det där jag befann mig tio minuter senare. När mamma sa att jag inte fick balansera på stolsitsarna var det precis det jag roade mig med. När mina systrar sa att jag inte fick vara med dom och leka var det dom jag följde efter iallafall. När jag ser en skylt med "rör ej" vill jag givetvis röra. När mina föräldrar sa att jag absolut senast skulle vara hemma tolv, var det ett jag smög in. När mamma hade ett långt samtal med mig om alkohol och dess biverkningar visste hon inte vad jag gjorde på helgerna. När mina föräldrar förbjöd mig att åka till gävle för att sova över hos min första pojkvän var det precis det jag gjorde nästa helg.
Jag skulle kunna hålla på i evigheter men jag tror att ni har förstått min mening - jag hatar regler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0