dag ett. om mig

okej, punkt ett på denna lista är alltså att beskriva sig själv. man tycker ju att det inte borde vara något problem spec inte för mig haha, men fan. det är svårare än man tror såhär på beställning men jag ska göra ett försök!
vem är då jag? kerstin astrid maria hellner. världens längsta namn jag vet. nyss fyllda tjugo år och är nog som de flesta tjuåringar är. nyfiken, levnadsglad och fattig. jag har ända sedan jag kunnat krypa haft en otrolig frihetskänsla. om någon säger åt mig att göra så gör jag si. bara för att. det har alltid varit så, jag vill bestämma själv och om någon försöker sätta sig över mig tar jag till näbbar och klor för att komma loss.. med det sagt betyder inte att jag inte kan kompromissa för det är en helt annan sak. ofta är jag den som medlar och följer med strömmen. jag undviker helst bråk så långt det går.. jag tycker om fart och fläkt och vill ha action i mitt liv för att trivas. jag är envis som en åsna - vill jag ha något ska jag ha det! på både gott och ont. det har både dragit ner mig i skiten och dragit upp mig igen så.
jag har en otroligt stor kärlek till shopping. vilket mina vänner ganska ofta pikar mig för.  jag älskar kläder, att shoppa kan ibland göra mig helt lyrisk och ta mig till höjder jag inte visste fanns..  därav min fattigdom, jag lever hellre på te än slutar att shoppa liksom.
något annat jag inte skulle klara mig utan är träningen! jag dansar, gymmar, springer (bara på sommarn dock) i stort sett varje dag. (eh, observera ej dagen efter) det är lycka för mig. en stund för bara mig. aldrig mår man så bra som efter ett riktigt skönt pass. dansat har jag gjort sedan jag var cirkus 8a, allt från hiphop, step och show men för tillfället har jag fastnat för ragga.
just nu bor jag i en etta på järnvägsatan som jag älskar och på helgerna är det snarare regel än undantag att den förvandlas till en festvåning. (haha, vad cheesy det lät) jag älskar att inreda och pyssla med den och är faktiskt innerst inne lite stolt över den. jag tror att jag är ganska företagsam av mig, jag är inte den som sitter på min rumpa och väntar på att något ska hända utan ser till så att det händer. däremot kan jag vara ganska självuppoffrande, vilket kanske inte är en jätte bra egenskap. jag vill att alla ska ha och må bra. vilket ibland gör att jag sätter mig själv i andra hand. bra ibland, mindre bra ibland.
Jag avskyr att ta det lugnt och en nog lite av en arbetsnarkoman. har jobbat inom restaurangbranschen sedan jag var fjorton (fan vad sorgligt det låter) och just nu jobbar jag på en restaurang vid namn soleo. jag trivs, men känner ändå att jag vill göra något annat. typ, snart. typ, nu. men jobbet passar mig, jag får röra på mig, vara social and so on and so on. works for me!
what else? är barnsligt förtjust i keso och äpplen, vilket ingår i min dagliga kost. har keso till ALLT, verkligen allt. är laktosintolerant och känslig mot gluten. klarar inte av kött (som i fläskfilé, kotlett osv, men köttfärs går bra av någon anledning.) älskar att hänga med mina fina vänner som faktiskt är dom bästa man kan ha! (vem gör inte) det är typ dom som håller mig på jorden. tycker om att baka och får allt som oftast baka åt mina släktingar. är lite för godtrogen för mitt eget bästa och tror det bästa om folk tills dom bevisar motsatsen (och knappt då). har svårt för att bli svartsjuk och pratar för mycket. har alldeles för gnällig dialekt för att det ska vara charmigt. har lockigt hår men plattar nästan jämt. två tattos men vill göra en till. vampire diaries är min absoluta favoritserie och vanillj/lakrits fudge är mitt favoritgodis.
over and out / kerstin




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0