varför byta ett vinnande koncept?

varför bryta mystrenden sen igår? jag kör på mys för fullt ikväll också. dock i sällskap av min mor istället för kalleman. anledningen är simpel, jag har mens och är på ett fruktansvärt humör, ena stunden är jag glad, andra svinförbannad för att i nästa byta till ledsen osv osv. så pendlar jag i princip hela tiden och den enda som står ut med mig då är mami (tack och lov) så vi ser på morden i midsomer och mumsar naturgodis. (eh som typ varje söndag, varför bryta trenden som sagt..)
förövrigt har jag varit iväg och firat min farmor som fyllde 98 år (!) idag, omg hon är så liten och tunn. fast hon har kvar sitt humör dock! dagens roligaste var nog ändå när jag fick förklara att hon är min farmor, jahaa utropar hon glatt och tillägger, men det var väl trevligt! man kan inte annat än skratta åt det. självklart tycker jag att det är hemskt att hon är dement och inte minns mig men hon är fortfarande så härlig som bara hon kan vara, även fast hon trodde att hon fyllde 38a istället för 98a.. bland min släkt är det på hennes sida jag är mest lik. vi har lika lite tålamod, vill att allt ska gå snabbt och hatar att sitta stilla. även till utseendet är jag mest lik på hennes sida, har fått pappas hår och kroppsbyggnad till och med hans sätt att tänka. lite roligt att man kan se likheterna sådär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0