regn och ananaspaj

det spöregnar ute vilket i och för sig inte gör så mycket till mitt lite melankoliska humör idag. Jag tror att det är studenten som har lagt sig och alla funderingar som "vad ska jag göra nu" eller " är det såhär det är att vara vuxen" och i panik "jag kommer aldrig mer få studiebidrag" kommer. men lugna, så snart solen kommer fram så kommer nog även mitt solskenshumör fram det med. värre är det för kalle som får stå ut med alla mina humörsvängningar. en liten eloge till han ja!

efter en mycket blöt och mycket kort regnpromenad pussade jag kalle hejdå och gick hem till mig för att svänga ihop en ananaspaj. dels för att bli av med mitt humör, (bakning tycks jämt fungera mot dåligt humör, att knåda deg är lixom som terapi) och dels för att fjäska för herr och fru hellner. Jag är totalpank och bakverk tycks göra dom lite mer givmilda av någon anledning, hm?

ikväll, eller idag är det fredag och ikväll styrs förhoppningsvis utgång med mina allra bästa! Däremot ringde mitt jobb och ville ha in mig halv 8a imorgon bitti. vek som jag är tackade jag ja (med dollartecken framför ögonen)
men inte gråter vi för det, utan slår ihop klackarna i taket och dansar tills fötterna blöder!
typ iallafall, men först raggaavslutning! nästa vecka street! har jag sagt att jag älskar att dansa?

hur som helst, ha en underbar fredag, vad ni nu än tar er för?


kalle och jag på studenten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0