kvällsdopp

en tradition i min familj är att minst en gång varje sommar åka ut till ramsjön, ta med oss kvällsmat och ta ett kvällsdopp. vi har gjort det varje sommar så länge jag kan minnas och det är verkligen sjukt mysigt. nu när syster ändå var hemma från sitt place i hettan så passade vi på. lagom när dom kom hem från landet väntade en picknick korg med nystekta plättar, omelett, sallad, stekt korv och haolumi, matmuffins,bröd och nybakt sockerkaka. puh. vilken djävla husfru jag kände mig som, riktigt hett var det också. men det var det värt för nöjda vart dom (min familj alltså.) och det var sjukt skönt med ett dopp, det är knappt som man kan vistas ute utan att typ frätas bort. ett under att jag inte bränt mig än. i kreta lyckades jag med konsverket att bli helt plommon lila haha. det smärtade kan jag säga..

Dessutom har jag varit duktig och gjort rent vårat kobad idag. nej ni läste in fel. ett kobad. det är stort, mörkt grönt, i plast och as fult, och ja det är sånt som kor dricker ur ( fast det är oanvänt såklart) pappa köpte det till oss när vi var mindre istället för en pool (fråga mig inte varför) det svalkar iallafall riktigt skönt i värmen, me like!


Kommentarer
Postat av: ted gärdestad

ett kobad verkar lite bonnigt.........på ett gott sätt

2009-06-30 @ 21:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0